tisdag 11 mars 2014

Presenter

 Det finns de som påstår att det är länge sen jag bloggade. Det kan va så...

 Som plåster på såren så har jag nu laddat upp 60 bilder. 
Lite presenter först. Han har fått lite grejor på sistone.
Från mina kompisar, på tjejhelgen, fick han kläder från Polarn o Pyret, en ullig-gullig-kanin och en bok han redan hade, så den omvandlades till en almanacka med underbara bilder, jag ska rama in några vad det lider.

så har han fått jacka och byxor, det kan vara så att de inte blir så mycket använda om det inte blir vinter igen, de var för stora när han fick dem tyvärr, då var det annars kallt...

Sen har jag handlat lite också, det räknas väl som presenter?
Leksaker, mest för att han började bli uttråkad när vi gick på stan i Stockholm, men ffa trämojängen har varit väldigt uppskattad.
 Ny sovpåse, och så var det rea på Busungar i stan, Villervalla har fina kläder.
 Ny jacka, den gröna blev för liten, den har han annars haft stor del av vintern.
 och så lite ätgrejor. Två antislipunderlägg, lock till barnmatsburkar (av nån anledning går det inte att skruva tbx locken som hör till, det är slut på tiden när man kunde skruva upp locken i en hylla o ha burkarna hängandes i locken med skruv odyl :), en puréburk att ha med sig mat i, en äta-själv-sked-som-inte-tippar-och-inte-går-att-köra-ner-i-halsen, och en pipflaska för utflykter. Klean-kanteen gör fina saker, skulle gärna vilja ha några fler saker... Eje tycker förpackningarna är roligast :)
 Så har han varit på sin första bokrea också.

 Presenter från Farmor.
Badhuva, kläder (i baken på pyjamasen står det Stinky :), nappar, en med tax på :) (fast tyvärr slutade han tvärt med napp så vi har inte använt den så mycket), och en nackkudde. Eller om det är en huvudkudde...

 

 Och så presenter från Morfar och Mormor, han får mycket fint!
En första-telefon fastnade Morfar för, den går att spela in på. Tornet är väldigt roligt, att välta framförallt, men han gör försök att sätta ihop dem också. Helikoptern kör iväg om man trycker på den. Den köptes på uppdrag av mig, men jag har inte betalt för den...
 Leksaktill spjälsängen, den ligger han o pysslar lite med ibland hör man.
 och så lite kläder :)

 Pratade med de andra mammorna om att man försöker handla lite neutralt, o att allt är så flickigt/killigt o vi tyckte att vi är ganska bra på att inte hamna i de värsta dikena, sen när vi la dem intill varandra konstaterade vi att Eje var grå o blå, Viran var rosa och pastellig... jaja, det mesta var presenter :)
 fast jag kan inte riktigt svära mig fri ifrån att jag oftast köper blått o grönt insåg jag idag när jag plockade upp matgrejor till honom på fiket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar