tisdag 13 november 2012

Mellandag

 T gav sig iväg på egna äventyr efter frukost

Jag låg kvar i soffan på verandan fram till lunch
och njöt av effekterna av presenten jag fick av A.
Bisolvon kan slänga sig i väggen!
Jag ska börja importera slemlösande hostmedicin.

Sen gick jag o A ner till Subi,
antikaffären var inte riktigt barnvagnsanpassad,
men rolig! synd att handbagaget är begränsat...

Första glassen för resan hittade vi oxå,
och åt i oset av stekt fisk

A tränar lille R i bokaffärsstrosande.
För övrigt har bokhandlarna i Sverige en del att lära,
här kunde vi gå i en igårkväll medan vi väntade på bord på restaurangen, 
vid åtta på kvällen. Pubar restauranger o bokhandlarna var öppna :)
 Tog en extrarunda på promenaden hem.
Citronträd i trädgårdarna tycker jag är fascinerande!
 nån sorts inhemska fåglar, rätt stora.
 o så kängurutassar, tydligen inhemska,
finns i rött o grönt oxå.


1 kommentar:

  1. Vaddå handbagage? Slå er ihop och hyr en container istället.

    Det låter som ni har det härligt, förutom Lindas förkylning förstås.

    SvaraRadera