onsdag 7 november 2012

City of Subiaco

 När alla samlat ihop sig tog vi en promenad till
närmaste centrum, City of Subiaco.
Passerade en lekpark på vägen
 Barnen lekte oxå :)
 Blommande jakaranda
 och palmer
 Gruppaktivitet:
att ta ut kontanter
 Lite annan arkitektur än man är van vid
 lite Grease-känsla på teatern
 Pigga klubben
 trodde det var vanlig lönn, 
men det stämmer inte med frukterna.
 Väldigt trevlig konst i gången under järnvägen
vid Daglish-stationen



 Den uppmärksamme såg en kasse i min hand,
råkade hitta bröllopsoutfit :)

6 kommentarer:

  1. Ååååh vad härligt det ser ut att kunna gå omkring i sommarkläder och titta på palmer och färggranna blommor! Här skiner iofs solen men det är j-vla kallt och blåsigt. Och jag mina blommor i kontorsfönstret ser mera döda än levande ut. :(
    // Alex

    SvaraRadera
  2. P.s Fin klänning!! D.s

    SvaraRadera
  3. Hej. Lönnen är ingen lönn utan en hybridplatan, med det latinska namnet Pyramidalis. Det finns sådana på Värnhemstorget i Malmö, där jag såg dem idag. Vilket sammanträffande. Skulle ändå hem och slå upp vad det var för något, då även jag trodde det var en lönn. Kram Mor

    SvaraRadera
  4. Vi får ju vara med på ett liiitet hörn längs resan i allfall.
    Akta er för krokodiler!

    SvaraRadera
  5. Vi har det himla bra, behöver nog inte akta oss för krokodiler, inte så mkt annat heller :-) Mor tack för upplysningen! Kommer mer okända växter senare...

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera