onsdag 15 juni 2016

Trädgård o pyttor

 Det har varit otroligt mycket blommor i alla träden i år, det är trevligt!



 Hönsorna har aklimatiserat sig bra, de lullar runt här o ser förnärmade ut :)

de tyckte att en av mina nya buskar var bra sandbad, men efter en del förhandlingar så har de omgrupperat och badar i syrenbersån istället.

Jag har slutligen förflyttat komposterna o jämnat av i hasselbersån. Strödde ut gräsfrön utan att tänka mig för, det tyckte pyttorna var roligt...

även mitt täckningsprojekt är uppskattat, här är det bambu, den visade sig ha överlevt, det kom nytt nerifrån, så jag gör ett försök att ge den lite bättre förutsättningar. Jag har täckt runt alla mindre träd och buskar. Valnöten lever oxå, det trodde jag inte, jag kapade den längs med marken o sen kom den med en rasande fart. Katsuran är stendöd, men det är nog den enda ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar