onsdag 15 juni 2016

Lite pyre

 Veckorna innan vår semester, i slutet av maj blev det plötsigt jättevarmt och badtunnan åkte fram, det är alltid roligt.


En dag tog vi picknick med oss och stannade vid Sigvalde o åt efter förskolan, känns som något som kan tänkas hända igen. Jag hade inte riktigt planerat för att barnet skulle bada, men det var ju dumt av mig förstås.

 Hemma är det bara lekstuga och cykel som gäller nu, vi bytte bort ett par sängar mot en barncykel, vi ska ta o köpa stödhjul till den så får vi se om han kan klara ut det själv.

Jag har pysslat kök, aningen litet i skala kanske, men det får gå, jag har använt en dokumentlåda i nått lätt trä som gick att skära i.

 Sista dagarna av att somna i soffan,

när vi kom hem från semestern flyttade han över i stora sängen, jag sa lite på försök att han kanske kunde sova där istället, hade trott att det skulle krävas lite övertalning, men det gjorde det inte, han nappade direkt och har sovit där sen. Idag har jag fått upp en kant som jag gjorde av min gamla sänggavel, kommer kort på det vad det lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar