måndag 6 juli 2015

Trädgården

 Det blommar för fullt i trädgården, mycket fint nu innan det börjar bli förväxt.


Jag är lite kluven till kornvallmon, den är ju fin, men plantorna blir jättestora o min stackars ulleternell har lite svårt att hävda sig.  Ulltisteln är jag oxå lite kluven till, fick den som en liten sketen bladrosett i fjor och kollade inte upp den så noga, och den har blivit ett monster! Häftig, men inte kompatibel med rotogräs. Eller det är den, men inte med min inställning till rotogräs :) Helt omöjligt att rensa ikring den, både åkervinda och knölklocka stormtrivs. Funderar på om jag ska utrota den eller om jag ska ta eventuella fröplantor och göra en egen rabatt till dem.

Mattram däremot är jag bara positiv till, den passar överallt där den kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar