tisdag 21 juli 2015

Ny kamera!

 Jag har shoppat ny kamera! Det var lite pengar över från Greta o de räckte precis. Jag har velat ha en kamera som är bättre i dåligt ljus, och har funderat på att byta till Nikon, men vi har ju en massa roliga objektiv till Olympusarna o det går inte att konvertera dem till Nikon. Nu skulle en i fotoklubben gå över till fullformat o sålde sin gamla med fyra objektiv. Så kameran har några år på nacken men den är bra och jag får de objektiv jag tycker jag vill ha, så får jag ha den gamla kameran liggande i en väska med fisheye och lensbaby, det är de jag inte har till den nya. De funkar p åTs kamera också för den delen, och är inget man använder till vardags så.

Jag o mor o E var iväg till Sanda och tittade o testade och så beslöt jag att den skulle få följa med hem :)


När jag kände på den tyckte jag inte den var så himla mycket större än min gamla, men det var fel... Den är lika stor och tung som Ts gamla, och den har jag ju alltid tyckt va för stor... Menmen, vill jag ha bättre blir det större. Ska köpa en ergo-sling-strap att bära den i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar