tisdag 21 juli 2015

Skåneresa

 Förförra veckan (hemskt vad tiden går fort!) stuvade jag o C in tre barn i deras bil och åkte söderut. 
Bil och båtåkandet gick bra. Vi hittade en rastplats strax efter Växjö som vi lät återkomma till om vi åker sommartid o dagtid... 




Vi kom hem t hbg lördagkväll och skulle enligt grundplanen stanna där allihop till måndag och gå på Fredriksdal innan de åkte mot Cs föräldrar, sen skulle jag o E följa efter på onsdagen med tåg.


Istället blev det så att vi stuvade om planen lite så de åkte ner själva på söndagen och skulle komma upp och hämta oss och gå på Fredriksdal på onsdagen.

Nu blev det inte så, för onsdag morgon blev L magsjuk, så vi blev kvar i Hbg, utan bil blev det väldigt lugnt! Fint väder var det iaf de första dagarna, nästan väl varmt.

 Jag o E gick upp t min Mormor, jag nästan dog av värmeslag på kuppen! Satt utanför hennes hus och fikade några timmar.

Vi var i stan några dagar, först med Mor.
 

Mor o Far jobbade på dagarna så jag o E skötte oss mest själva, men på kvällarna blev det lite barnbarnshäng. Mor o E gjorde armband en dag. E var riktigt duktig på att trä pärlor!

 De första dagarna när det var så varmt blev det lite balj-bad.


Jag var o köpte en uv-dräkt, så sen blev det sämre väder...

 Vi ägnade ganska mycket tid åt att filososfera och spela gitarr.

 E såg till att flaggan hissades, och pratade lite med en pippi som kraschade i glaset.

 åt jordgubbar och så ritade vi en hel del.

 mys i alla sängar i huset.

Lukta på blommorna,

 prata med grannkatten och spela gitaou överallt.

 Och så "titta farbron spela gitaou tvn!"

Vi avlsutade med en stadstur med Far, det blev bättre väder igen i slutet av veckan.

 Ångfärjestationen, här jobbade Mor som passpolis och tågen o en del båtar gick härifrån när jag var liten, innan de byggde tunneln och nya knutpunkten. Efter det blev det nattklubb, bla var min studentfest där. Nu ska det rivas till förmån för nått j*v*a kongresscenter. Suck.



Minderårig?

På fredan verkade alla vara friska så vi förberedde för att möta upp m C i Hässleholm för återresa som planerat på lördagen, men under fredagnatten blev lilla H dålig, så det bidde inte så. Istället åkte jag o E tåg ner till Lund och hämtade vår bilbarnstol (Cs mamma körde dit den). Så E fick åka lite tåg i alla fall, det var nog inte riktigt som han tänkt sig, han pratade något om att köra ånglok :)


Istället fick vi åka med Mor och Far till ön, de var inbokade söndagkväll och vi fick plats på den båten också som tur var. C fick åka tbx måndagkväll, hennes M kom flygande ner för att hon skulle slippa åka själv, o det var nog tur för sen blev hon oxå dålig. Skåneresan blev alltså inte riktigt som planerad, men vi i Hbg hade en lugn och skön vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar