fredag 7 juni 2013

Trädgården

 Nu är det länge sen jag visade bilder från trädgården.
Skomakaren har inte semester längre,
vår trädgård är lite senare än resten av grannskapet,
men det är bara trevligt, då kan man först se allt när man är ute o kör,
och sen på nära håll hemma :)

Den här syrenen stammade jag upp i fjor våras,
den blev fin tycker jag.

Syrenträdet börjar ta sig efter vår stympning första året jag bodde här.

Här kommer pyttorna,
det kanske vankas nygrävt!

 Ska testa att ha luktärtorna i kruka i år.

Rabarbern är lite häftig,
ska skära ner blommorna, 
men jag vill njuta lite av dem först.


T hjälpte mig att bocka armeringsnät,
magen tyckte inte om när jag själv försökte,
det blev bra växtstöd!
Flickögat som ska växa upp i det ser än så länge lite risigt ut, 
men det kommer sig nog.

Smultronen blommar för fullt,
de blir fler för vart år, trevligt!

Ett av vårens nytillskott,
en kerria vid hönsens utegård.

Smörblomma, Förgätmigej och Mormors glasögon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar