fredag 7 juni 2013

Mer Linto-grejor

 Vi hittade en liggdel på nätet,
det känns faktiskt bättre än hårdliften,
men hårdliften kommer att vara bra att ha inne tror jag.
 Köpte ett solskydd oxå,
ska komplettera med myggnät, 
om det inte går att byta sufflett, det är inbyggt i den andra.
 Gjort i ordning lite i det som ska bli barnrum,
skötbordet är iaf åtkomligt.
 Och S har levererat babynestet,
 som passar perfekt i korgen :)

Sen har jag grävt i garderoberna,
hittade lite smått o gott,
plus en hel hög med handdukar som nog kan bli bra att ha :)

De översta grejorna är slöjdalster
(undrar om de fortfarande gör bebisgrejor i slöjden?)
pyjamas, mössa och badcape
De undre är saker jag köpt för att ha som presenter...

Och så några filtar till, 
den till vänster är min gamla filt som jag räddade undan ett rysligt öde för nått år sen,
ska försöka tvätta den lite försiktigt o kanske rama in den?
Den i mitten är jag rätt säker på har varit till nån annan barnvagn nån gån,
o den till höger har jag köpt vid nått tillfälle, 
blir bra som ligga-på-golvet-filt tror jag.
Solhatten hade jag oxå när jag var liten, men inte pytteliten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar