lördag 15 juni 2013

Etelhem International Raceway invigd

Nu har jag fixat till en egen bana. Jag ledsnade på att provköra bilen på grusgången så jag tog med mig gräsklipparen ut på ängen där en bekant jämnade till marken i vintras. Resultatet kan man se på översiktsbilden nedan.
 Som provisorisk förarställning använde jag en stege med plattform. Inte helt idealisk, den är lite för smal och vinglig. Den har en nackdel till, jag har lånat den av pappa och han kommer att vilja ha den tillbaka förr eller senare...
 Gräsunderlaget var precis lagom halt att köra på. Jag hade gräsklipparen på så låg höjd över marken som möjligt för att det inte ska vara för högt och gå för tungt.


 Ibland var det lite för bra fäste i kurvorna...


 L fick också köra några varv. Hon tyckte att banan var på tok för smal och kurvig...
 Mycket gräsklipp att plocka bort blev det...
 Så här ser banan ut inifrån huset.

1 kommentar:

  1. Banan jag körde var inte alls speciellt kurvig, däremot lite slarvigt klippt :)

    SvaraRadera