söndag 9 juni 2013

Pysseldag

 Idag har vi bara ägnat oss åt småpyssel,
T har slipat sina verktyg o börjat på hylla till klädkammaren,

Vi har hjälpts åt att få upp sista nätet över hönsgården,
och så har vi grävsäkrat den (hoppas vi...)

T har reparerat den gamla skottkärran,
så nu kan vi köra sten i den istället för att slita på lacken i den nya :)

Vi har även tömt den nya varmkomposten,
råttan tyckte inte gallret i botten var nått större hinder.
Skyfflat undan framför trädgårdskomposterna oxå o röjt upp lite allmänt 
så den ska tycka det är mindre trivsamt.
Pyttorna tycker det är ett trevligt ställe oavsett :)

Vi har förlängt humlens klätterstöd,

och jag har burit sten,
gjort en lite upphöjd plantering till det nya blåregnet,
det fick jag i födelsedagspresent.

och fixat till kanterna runt pergolabenen.
Känns väldigt skönt att ha det gjort!!


Nu måste vi hämta mer sten, för nu är min hög slut!

2 kommentarer:

  1. Själv har jag bakat en kaka. Den var god.

    SvaraRadera
  2. Åh kaka! Tänker att jag ska hinna baka när jag går hemma med Linto :)

    SvaraRadera