onsdag 18 juli 2012

Mest knoppar

 Inte så mkt nytt som blommar,
men en del som är på g

Julrosor!
Är inte det konstigt?

Astillbe, 2 färger


Två sorters höstflox till.
Den vita heter Pina Colada

Den här och den lila jag visat innan
fanns när jag flyttade in, men de har blivit större.
Mkt större!
Växterna alltså, inte själva blommorna.

Nu blommar den sista alunroten
inte så imponerande blommor,
de är små låga och få
tur att bladen är rätt coola

 Magnus och Alba tänker snart slå ut,
ska bli spännande att se vilken som är vilken,
om jag gissat rätt. De är olika höga nämligen.


 Klematisen jag köpte ifjor,
två rankor har dött, hoppas det beror på att de knäckts, 
inte nån otäck insekt eller så...
General Sikorski heter den...

 Dagöga.
Flyttade den 3 gånger i fjor, 
den tog lite tid på sig innan den började växa iår...

En ettåring till,
jätteverbena.
Ska höja sig över de andra, 
det gör den inte...

Klockruta
Tror jag...

Rosenstav
blommade inte ifjor, som var första året för den hos oss
ska bli kul att se hur den ser ut :)

Fin kombination...
Dubbel prästkrage
Purpurklätt
Trädgårdsnäva Rozanne

Flyttade några av stenarna som kom upp när vi grävde för grunden
tänkte att de ska buffra lite värme till vinstocken.


Kan inte bestämma mig för om de här två är ogräs eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar