fredag 11 december 2015

Lite Pyre

 Vår lille hjälpreda. Han blir mäkta förgrymmad om man råkar göra något han borde ha fått göra :)


Han musicerar i alla lägen, och har andra till att hjälpa till.


Drakar är populärt, min indoktrinering verkar funka :)

och det är klart de ska va med på selfiesar!

 Han har hittat en liten dockservis i trä som jag tänkte han kunde ha i sitt dockskåp, men det ska vara på mitt skrivbord, så ger han en penn-ko frukost eller fika eller vad som kan passa.

Baka är roligt, och nu har han upptäckt att man kan slicka visparna också.


Man måste ju få provsmaka...

 Bojan är fortfarande på husmorssemester här, det går mestadels bra. Hon är väldigt tålig (det var vi inte säkra på innan, hon är inte van vid småbarn, men hon får hans gröttallrik på morgonen, tror det hjälper :) Vi försöker öva på hur man ska uppträda mot hundar så att de vill vara med en.

Jag får lite hjälp också, här med att städa skafferiet.

Han vill helst sitta i soffan och/eller knäet och äta frukost nu. På helgerna är det riktigt mysigt.

Jag fick tag på en lagom magnettavla (S hade en stående) som han nu har sina bokstäver på.


Jag fick såklart hjälp att sätta upp adventsljusstakarna också.

Vi bor i ganska fina omgivningar faktiskt. Det brukar gå att få ner honom i vagnen (för att förhoppningsvis sova) genom att locka med lamm och hästar och traktorer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar