lördag 9 augusti 2014

Vänner på besök

 Nu har vi haft delar av Uppsalagänget här en vecka, samma uppsättning som vi var på Nya Zealand med. Vi träffades på medeltidsmarknaden i söndags.

De stannade till i går, vi hann med lite av varje, jag jobbade på förmiddagarna eftersom det är första veckan min nya kollega jobbar, men det märks knappt att man jobbar om man får gå till lunch :) 
Vi hjälptes åt med barnvaktning, 

  och matlagning på kvällarna.


På dagarna var vi på stranden i Ljugarn,

 E gillade verkligen att vara där! När vi inte var ute i vattnet satt han helst i strandkanten och blev översköljd av vågorna, eller lekte i sanden. När man gjort det ett tag kan man lätt bli lite hungrig, det är bekymmersamt!

Tur att det finns kex!

sen kan man bada igen :)


 Vi introducerade även ben-gnagande, han sysselsatte sig en bra stund med det.


En dag var vi på Fårö, där har jag inte varit sen första året jag bodde på ön.



 Förstod äntligen varför den här rauken kallas "Hunden" (eller Kaffepannan, eller St Oles port).

Sen tog vi hundarna och åkte på marknad medan resten av gänget åkte till Sudersand och badade, jag fick med mig en hatt hem.

Sen åkte de, hoppas vi ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar