måndag 18 augusti 2014

Fest igen!

 Det bidde en långhelg i Helsingborg eftersom båtarna var oväntat fullbokade på olämpliga avgångar. 
Så därför åkte T&E&K bil ner med matsäck torsdag morgon,
 men jag fick åka direkt från min kurs i Stockholm på onsdagskvällen och fick lite annan färdkost :) Jag jobbade hemifrån på torsdagen med att försöka lära mig vårt nya kunddatasystem, en nära nog omöjlig uppgift! :)

På lördan var det fest, för att fira tioårsjubileum av den gemensamma 50-årsfest vi var på för  typ 10 (!) år sen. Vi passade på att ta familjebilder på jubilarerna med barn, min kusin har inte haft såna att visa upp när hon bor på olika ställen i världen.


Caféet vi var på i Ystad hade en trädgård anlagd på 1600-talet som granne, vi hämtade Eje därifrån några gånger. 

 För övrigt så åt och drack och pratade vi. Insåg nu när jag tittade på korten att min kusin har samma ögonfärg som E, och mor säger att den kommer från morfars sida.

trevligt café

inlagd gurka

min kusin och Es nästkusin



Många roliga paket fick de, mest sprit och upplevelser.

Sen hann vi med några lugna dar hemma, E fick titta på gamla disneyfilmer, ca 1,5 kortfilm är så långt som uppmärksamheten räcker.

och läsa böcker såklart. Och så var vi såklart och fikade hos Es gammel-mormor och -morfar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar