torsdag 20 februari 2014

Pyssel

 Tycker som vanligt att jag inte hinner nånting, men lite blir det visst ser jag när jag tömmer kameran...

Jag har skruvat ihop gungstolen Eje fick i somras på namngivningen, och han har provsuttit.
Hittade en perfekt dyna till den också när jag packade upp soffkuddarna!

Jag har gått igenom och omorganiserat garderoberna i Ejes rum.
Nu vet jag vad det är i alla garderoberna, och i några är det bara saker som vi behöver extremt sällan, bra nu när jag tänker sätta möbler för dörrarna :)
Jag älskar vakuu-påsar!
Extrakuddar o täcken gick från det här:
 till det här. Mycket lättare att packa in i garderoben.
Ett litet tips bara: Köp inte de billigaste, de håller inte tätt o plasten går sönder lätt. Var också beredd på att sakerna blir extremt skrynkliga...

Jag har inventerat, kompletterat och rensat i kryddskåpet, bytt ut en del opraktiska burkar, och använt dymon jag fick av Thomas i fjor för att sätta etiketter på allt, så nu kan Thomas oxå hitta kryddorna han letar efter :)

Jag har rensat skafferiet på gamla frön o nötter och gjort fågelmat av det, smälter ner kokosfett o blandar alltihop, gjuter med snöre i i lagom stora byttor.

Och så har vi övat oss på att ta selfies :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar