torsdag 20 februari 2014

Dockor

 När jag rensade garderoberna passade jag på att fota mina gamla dockgrejor.
Känner nog att Eje kanske inte får ha dem på ett bra tag, vi får skaffa en annan docka till honom. Sängen ska jag plocka fram om nått år eller så.

Vagnen, fick den julen när jag var fyra eller fem tror jag.


Sulkyn, vet jag inte när jag fick

med tillhörande åkpåse. Tyget är så fint, med blommor i relief.
Skrållan passar lagom i den.

 Båda vagnarna är såklart hopfällbara och med broms.

och från Emmaljunga :) Är dockvagnarna så här fina nuförtiden?

Docksängen, med likadant mormorsrutetäcke som jag hade.



När jag packar upp paketet med sittern är ett av mina tidigaste minnen, men jag vet inte riktigt när det var, kan jag ha fyllt tre kanske? Dockan som heter Lena hade mor innan mig.

 Mor stickade och sydde kläder till mina dockor

 och även till Cindy som kom lite senare...

Medan jag höll på med det här var Susanne snäll och underhöll Eje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar