torsdag 30 januari 2014

Pysselvecka

 Nu har jag fotat lite av det jag hann när broren var här.

Jag började med att packa upp alla lådor med glas och porslin och fylla vitrinskåpen och de nya porslinsskåpen. Det blev plats över! :) (inte här, i det andra...)

Städade i skafferiet också, där stora delar av porslinet stått.

 Fick in Ejes grejor också, ska utnyttja insidan på skåpsdörrarna lite mer tror jag.


Passade på att flytta om ovanpå skåpen också, så just nu är stereon inkopplad där,
 och matböckerna står i fönstret, inget av det permanenta lösningar, men funkar ett tag nu.

Städade upp lite i sovrummet så det inte bara är upplag. Tog inget kort på det, men garderoberna är städade och julsakerna har flyttat in ihop med lakan och dukar.

För den oinvigde ser det rätt rörigt ut, men allt är relativt, la tre dar på att omorganisera garderoberna och bära ut saker som inte ska vara i det här rummet. Nu kan jag snart börja inreda Ejes rum lite.


Även i övre hallen har det burits iväg saker.

Nu börjar lilla rummet vara lite upplag istället, där har varit tomt innan, men det är mest saker som faktiskt ska vara här. Nästan bara... Notera tak- o golvlister och fönsterfoder o fönsterbrädor.

Broren tog ner den gamla lampan som hängde mitt i rummet och var rätt svag och hängde upp Thomas gamla kökslampa över bordet istället. Mycket trevligare!

Även vardagsrummet har fått ordning runt fönster o dörrar. Nu fattas det bara lite taklist, mot skorstensstocken som inte är tillfixad än.

Vardagsrummet ser fortsatt  kaotiskt ut, o det kommer det att göra tills kontoret är klart.

På kontoret är det fortfarande måleri och snickarverkstad, men det går mot slutet även där.

Så det är inte så mycket kvar. Typ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar