måndag 6 januari 2014

Möblering

 Vi hittade på en fungerande möblering för matrummet när vi hade bärhjälp. Varianten vi hade innan visade sig inte funka när man satt fyra vid bordet, det blev för trångt. Men det här blir helt ok. (det ska inte se ut exakt så här, det återstår en del fix såklart...)

I och med att skåpen nu står på plats så kan jag börja fylla dem :) Jag har länge sett framemot att ha riktiga porslinsskåp. Jag började med besticklådorna. Inser att jag behöver tyg-fodral till en uppsättning matbestick till.

De här låg i en av lådorna, det är inte så tydligt men det står HA = Hugo Anderberg, farfars kusin som var gift med Greta som jag fått möblemanget efter. Vet inte riktigt om det är en hårborste och en klädborste eller hur det kan ha fungerat... Fina i vilket fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar