torsdag 15 oktober 2015

Höstpyssel

 Jag har fått lite gjort i trädgården nu när det varit så fantastiskt väder. Det är så skönt!
Hade med ett gäng alunrotar (/alunrötter?) från svågern, o så har jag idkat byteshandel, finns en bra facebookgrupp här på gotland för trädgårdsintresserade. 
E hjälper såklart till. Än kan man vara ute på kvällen efter dagis, oftast är vi ute tills T kommer hem.

Fixade rabattkant bredvid uthuset. Har satt Isop där alla Alliumarna kommer på våren, hoppas på att de ska trivas o bre ut sig lite och dölja de fula bladen från alliumen. 

Lite glad åt Tidlösan, trevligt med något så skirt o fräscht vid den här tiden på året.


Jag har umgåtts med kompostkvarnen några dagar och äntligen täckt upp pappen jag la ut runt marktäckarna (Flocknäva) vid stenen, hoppas nu att det går att göra så här :)


Det blir inte mycket flis av en gren, så jag fick ansatt hasseln, och tog ner smålönnar o körsbär i vinbärsbuskarna, och en del av småpopplarna bakom garaget.

Sen har jag gjort en liknande variant runt den stora syrenen, men här blir det Gullgröna och halm istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar