torsdag 13 augusti 2015

Farmor på besök

 Farmor följde med från Stockholm. Vi har pysslat och fixat lite.
Handlat trädgårdsjox tex, för att gräva ner alla buskar vi hade med ner.

E är mycket nöjd med att få låna farmors klocka med alla ringarna på.

såpugglor och gitarr, såklart!

Knäppisarna och Pappskallen (de kommer nog inte att få mer namn än så verkar det som) har börjat bli mer sociala, nu kommer de o kollar vad vi håller på med.

 Hjälpa pappa klippa gräs och stapla ved. Vi hoppas på att det håller i sig :)

Vi plockade fram den radiostyrda bilen E fick från Åland, den verkade rolig, men var lite läskig, fast spännande ändå :)

 T fixade hängare till Es trädgårdsredskap efter en idé jag hade, verkar funka bra, E ska bara komma på att det behöver va en tjockare del uppåt.

 Vi har skördar våra första persikor, de var små o ganska beska. Kanske behöver vattnas.

Vi var ute och luftade en av Ts radiostyrda bilar,

E hjälpa till!


Vallmon blommar fortfarande!

Det bidde lite bad också. Håller vädret i sig ska vi nog försöka komma ner till stranden i helgen.

Mys i hängmattan, ahn vill väldigt gärna låna mina solglasögon, tycker han borde bli sjösjuk, de är slipade mot brytningsfel, men det verkar inte som om han blir det :)

Huset är alldeles mörkt, o farmor är alldeles mörk, gräsklipparen är alldeles mörk, pappa är alldeles mörk, trädet är alldeles mörkt, osv, osv... :)

coolaste killen i stan.

Sötnöt!


Jag fick en ljuskrona av svärmor som hon hade stående, så nu kunde jag testa en idé jag haft,

det blev riktigt bra! Nångång ska jag vira in mig i filtar och ligga där en sen kväll.

Var tvungen att testa kameran i mörker lite till.

Nya upptäckter!

Getingarna börjar komma, inte var dag man dricker vin med sugrör. Bra uppfinning de här hattarna!

E testar sin nya matta, den funkade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar