onsdag 25 mars 2015

Bästa vovven 1

Tänkte först göra ett abnormt långt inlägg, men det får bli en serie istället.
Här kommer några kort från hundens första år, så kommer det några inlägg till senare med mer hund.

Nån av de första gångerna jag såg honom. Han kom från Qvallsta utanför Knivsta, mamman hette Tassa och var min kompis hund.

De ville sälja honom till en jägare, föräldrarna var renodlade rådjurshundar, men eftersom han var lite av en Ferdinand så var det ingen jägare som ville ha honom. Jag fick köpa honom för de pengarna jag kunde skrapa ihop, och han var 16v när jag fick honom. 
 



Han drog ikring på sin filt beroende på var han ville ligga.

Typisk position

Jag bodde i lägenhet i Uppsala, han var en riktig stadshund, åkte hiss och tåg och flyg och cyckelkorg.


Efter första mötet med snabeldraken hittade jag honom inte...


Han gjorde sig snabbt populär hos alla. Även kompisar o släktingar som normal inte gillade hundar smalt som smör.


Första julen.

Återträff med syskonen. 

En riktig myshund.


Jag ägnade först en hel del tid åt att lära honom sova i sin korg, men sen började jag tycka att det var ganska mysigt att ha honom i sängen, så sen ägnade jag nästan lika mycket energi på att lära honom hoppa upp i sängen. 

Vi tränade en hel del viltspår, i det fortsatte vi med i många år.

1-årsdagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar