tisdag 29 juli 2014

Lite trädgård

 Jag steg upp tidigt några morgnar för att orka gräva i värmen, efter att vi fått upp kanterna så har jag rensat igenom hela kullen, jag har säkert inte fått upp alla rotbitar av knölklocka, revfingerört och åkervinda, men en hel del.

Sen planterade jag de perennerna jag jordslog i höstas, resten får vänta.

jag hade medhjälpare...

Det bidde en liten ny rabatt också, för vippsliden jag fått från flera håll. Den gamla staketstolpen kom till användning :)

Testade mitt nya rensverktyg och rensade mellan plattorna på uteplatsen, det är ganska tacksamt för det gör verkligen skillnad! Ska bara köra trimmer en dag också.


Och så fick vi upp klätterstöden till humlen och  piprankan, det gillade de, de har vuxit en bra bit båda två sista veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar