fredag 9 maj 2014

Knölig fot

 Igår opererades knölen på min fot - hallux valgus
Så här såg den ut före

 Var in vid 9, vid 10 la han bedövningen, det var faktiskt den värsta biten, när han la den ena sprutan kändes det som om han sprättade upp foten med med brevkniv. Jag var rätt kaxig innan, men jag var glad att han hämtade en sköterska som höll mig i handen o påminde mig om att andas. Det verkade 20 min, sen satte de igång. Allt gick bra, han påstod att jag inte behövde va orolig för benskörhet, batteriet tog slut i sågen och de körde fast minst en gång för att det var så hårt :) Inga tecken på artros, det är ju skönt. 

När det var klart fick jag ligga en o en halv timme med foten högt, jag fick mackor och saft och kaffe, riktigt trevligt var det, sköterskan satt och pratade lite också.


T&E kom och hämtade mig, de var på Högklint under tiden.
Vi stannade på Max o åt på vägen,
 där hade vi beundrare...

Sen låg jag i soffan hela em o kv, det började värka lite framåt kvällen, men riktigt ont gjorde det inte förrän jag dels gjorde ett felval i hur jag doserade citodonet, men ffa när jag snavade på tröskeln till badrummet och landade på den opererade stortån, då trodde jag att jag skulle både kräkas och svimma. Sov inte så mycket på natten, det blödde lite också så jag pratade med ortopeden på morgonen, men de tyckte jag kunde avvakta.

Dagen efter har varit ok, det värker men gör inte jätteont, jag sover på citodonet och T har kommit med en jämn ström av mat och fika :)


E tycker akvariet slår trädgårdsmåndag med hästlängder.  Vi testade lite Nicke Nyfiken, det var riktigt intressant tyckte han, helt koncentrerad.

Tröttiskille, han har sovit oroligt, både de senaste nätterna o på dagen, troligen mer tänder på g.

Lite kex till fika så känns det lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar