tisdag 6 maj 2014

Hemmapyssel

 Det har hänt lite saker här nu, jag har haft lite eld i baken eftersom jag inte kommer att kunna göra så mycket på några veckor efter fot-operationen, så jag har fått undan ganska många små projekt.

Vi skruvade ju ihop alla bokhyllor, och så har jag sorterar deckare o en del faktaböcker som står i kontoret.
Även tidningarna är sorterade och vi har fyllt med låga billy bakom sängen. Rummet blev lite mindre, men det är himla skönt att vi fick ut sängen lite från snedtaket, nu går det att sitta i sängen. På sikt, sen nån gång, kanske vi byter ut dem mot något platsbyggt.

Även Ivar skruvade vi, till klädkammaren nere. Den har jag inte hunnit fixa :(

Vi har flyttat Ejes säng till hans rum, det gjorde vi idag, får väl se hur det faller ut, det känns inte helt bra, men tanken är att det ska va lättare för T att söva om honom där där inte allting luktar mjölk.

Klockan har kommit upp, nu ska jag bara lära mig hur den funkar också.

Och gardiner i vardagsrummet, tror det blev rätt bra? Det känns mer klart iaf. Det är bara den där målningen...

En variant på flugskydd som vi hoppas ska funka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar