torsdag 2 augusti 2012

Mera blommor

Massvis med blommor!

Nu har jag planterat allt nytt vi hade med oss, 
och planterat om en del gammalt.
Nu är det bara en Kransveronika och 
en stjärnflocka till som ska delas och spridas ut lite.
Just det, en porslinsveronika och julrosen oxå.
Men sen är det "klart"...

Har definitivt bestämt mig för att det är två olika rosa rosor,
när vi kom tbx efter semestern var det ingen tvekan.

Gauran trivs ihop med den ljusrosa.

Astillbe

Stormhatt, den blommade inte ifjor,
och den kinesiska ser inte ut som om den tänker blomma iår heller,
men den här blommar fint iaf.

Nya prydnader, blomman hade jag sen innan,
men den fick nya kompisar från Båstadsmarknaden

Klockrutan har slagit ut.

Och Solhattarna.
Magnus...

och Alba, nästan finast just innan de slår ut helt.


Det dök upp rosa klint.
Lite lustigt, det har inte funnits innan.

Tre sorters höstflox, och jag har satt en fjärde bakom.

Min nya ros, Old Schnewittchen (tror jag den stavas)

Nyaste klematisen blommar snällt,
trots att den aborterat två stänglar.

Pumpan har växt rejält!
Ska bli spännande att se om det hinner bli några frukter.

Stockrosen, perenn, den stod här när jag flyttade in


Och så Syrenbuddlejorna, 
den vita, White Profusion, är helt ny,

den lila, Ile de France,...

...och den rosa, Pink Delight,
är nya sen i våras

Nu fick de en liten rabatt mellan sig oxå,
med biokova-näva som ska fylla ut,
och hålla bort gräset.

Här kom bladen igen, de fick en ny plats i pionernas växtstöd

Och så en ny alunrot, Apple Crisp

Nackdelen med att handla sent på säsongen...

Vi utnytjar vardagskvällarna fullt ut just nu,
för plantering, målning och snickrande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar