söndag 6 mars 2016

Lite pyre till

  Häromdagen när jag hämtade på förskolan hade E och granntösen kaffikalas.

På tal om vad man ska ha på sig, häromdagen gick han till förskolan med ett par strumpbyxor på huvudet istället för mössa :)

Vi var och tittade på lamm och traktorer, han har ett himla minne, vi var där för typ ett år sen, och det kom han ihåg! När vi svängde in på gården började han prata om traktorerna och katterna som skulle finnas där.

Dax för barnloppis igen. Damm och fika är bra. Allt folk mindre kul. Hittade lite grejor, men det blir mindre och mindre nu i lite större storlekar. Jag försöker köpa alla ytterkläder jag hittar (o gillar) för det är så bedrövligt dyrt att köpa nytt! Vi är glada för att han får en hel del :) Hans fötter har växt igen så vi fick plocka fram nästa par vinterskor, men de borde funka denna säsongen. Nya gummistövlar är nog snart dax. Han pratar fortfarande om de röda med moln, så jag får kanske försöka hitta några lite roligare än de han har nu.

 Han har hittat min knapplåda, den kan man sitta länge med!

Vi har bytt matta i hallen, nu vill han sitta där i sitt hall-hus, den var tydligen fin. Jag är väldigt nöjd, vi har haft ett lappverk med småmattor innan.  Han är så himla fin, jag rullade ihop småmattorna och la ut i den lilla hallen, efter en stund sen kom han kånkande på den långa gångmattan som han rullat ihop, och la ut den också i lilla hallen. "Eje är så stark!".

Framme i modern tid! Idag har vi varit på utflykt med släpet. E hade gärna åkt på det.

 Först var vi på jobb och bytte ut mitt skrivbord mot ett höj- och sänkbart.

 E kom ihåg var pepparkakorna var.

 Han är duktig, det tog ändå ett par timmar.

Sen var vi till Ebba och fikade och plundrade hennes gamla lekstuga på dörr och fönster. Visst renoveringsbehov föreligger, men jag tror dörren blir bra. Fönsterna var i sämre skick än vi sett tidigare, så det får vi väl se om de går att använda. E hängde upp en stege under tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar