onsdag 8 april 2015

Bästa vovven 3

Det får bli lite mer inlägg om skrutteluff.

Han brydde sig inte så mycket om andra hundar, på promenad kunde man va helt lugn, men han hade några kompisar han tyckte mycket om.

Goliat, grannens hund i Burs, K dominerade honom totalt och var oftast snabbare än vad han var.

M&Rs hund Quassi, träffades inte så många gånger, men var goa vänner från start var gång.

J&Js hund Moa, nästan enda hund han lekt dragkamp med på eget initiativ.

K&Ss hund Xisco, enda han velat dela korg med.


Ms Bojjan, som vi passat mycket.

de började med agility ihop också.





de har även upprätthållit firman "Förenade skall AB" som vaktat på jobb.


på senare år har även Elsa dykt upp på jobb, de delar kontor och ibland säng och matskål!


K har alltid varit med mig på jobb, innan jag träffade T var han med mig på alla kurser och var en van resenär och hotellgäst. I mina första tre bilar låg han i framsätet, men sen i Forden fick han en bur i baksätet. Han har varit med mig nästan alla dagar i ur och skur, på vintrarna nerbäddad under ett gäng filtar, på somrarna med huvudet hängande utanför.

En del kompisars hundar har han väl snarare tolererat än varit vän med :)
 

Svärfars hundar är han lite tveksam till, Schäfrarna hälsade han bara på ett par gånger, Kia är ohängd men ok om hon håller sig på mattan, ulltussen var rätt kul :)



Och så nu på slutet D&As hund Luna, som vi visst inte hade så många kort på tillsammans, henne har han mest satt på plats och snott benen för, men lite lek har det blivit där också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar