lördag 24 januari 2015

Trädgårdskurs!

 Jag ska gå på kurs!! Hoppas jag i alla fall, har anmält mig och betalt, men det står att det måste vara 10 anmälda för att kursen ska gå. Trädgårdsdesignkurs på Ulriksdal med Bo Rappne mfl. Det ska bli så roligt! Jag har fått delar av den i födelsedagspresent av T.

Jag har tänkt ett tag att jag skulle ta hjälp igen, har gått några kurser här på ön, som har varit bra! O även en hemkurs där vi åkte runt till varandra o hade TrädgårdsFrida som kursledare som också var jättebra. MEn jag har genomfört det jag kom fram till då, och nu har jag fastnat alldeles.
 Det har hänt en del sen jag flyttade hit. Nu ovan, då nedan.

Men jag vill göra något åt entren, det finns en igenlagd gammal grusgång är jag rätt säker på, med en liten äppelträds- och shersmin-allé från garaget, men den hamnar lite fel nu, speciellt om vi någon gång får till en ombyggnad av trappan.



Så vill jag få till det så det blir lummigare, utan att förlora det öppna. vindskydd också.

 

Baksidan på huset är som en ny del av trädgården sen vi satte en dörr ut där.

 Och så vill jag få hjälp med vad vi ska göra på sidan av huset!

Håll tummarna för att det blir av, o för att jag orkar förbereda mig innan så jag får ut så mycket som möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar