tisdag 10 september 2013

Permission


 Före helgen var jag på ett par utflykter alldeles själv utan barn.
Riktigt skönt, satt med Kasper på stranden i Ljugarn och testade effekter på mobilens kamera





Andra dan var jag i stan och shoppetishoppade...
Åt lunch i lugn o ro på Trivsamt


 Några av sakerna jag shoppade.
Overallerna är begagnade. 


De större roligare sakerna har jag inte kort på, det var rea på Olars Ulla, så jag köpte en till av min favortkjolsmodell (längst ner till höger här), fast i sommartyg (tunnare linne än de jag har innan, o lite annan linning), ljust syrenlila.

O så gjorde jag äntligen slag i saken o köpte en ny yllejacka från Edursdotter. De är helt helt underbara!! Den jag fick 2006 av broren och svägerskan är lagad i flera omgångar i ärmarna och är på det hela taget ganska tunnsliten, den får bli trädgårdsjacka.

I affären sa de att den inte går att köpa längre, så efter visst velande köpte jag en ur kollektionen Grenverk istället, den har jag oxå tittat på innan, köpte den i grönt (till vänster på bilden i grått).


Men sen när jag kom hem o tittade på hemsidan så går det visst att köpa Dåbrabård ur kollektionen Flöör. Så nu funderar jag på om jag kanskekanske, om jag är riktigt snäll, kanske får köpa en kortare variant med rund luva till mig själv i julklapp... Får se hur det står till med finanserna framåt vintern. 
Här är den modellen, men jag vill ha den i svart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar