onsdag 24 juli 2013

Filtar!

 Vi har fått massor av filtar!
Eftersom jag verkligen gillar filtar är det verkligen roligt att få :)
Har skrivit om filtar vi fått tidigare, här och här.

Mormor har gjort en underbar äng i mormorsrutor passande nog - 
vitsippor, gulsippor och blåsippor.

Susanne har sytt fantastiskt lapptäcke,
skrev om våndan av att välja tyger här

 Från mitt jobb fick han ett stort lammskinn att ha i vagnen i vinter

Från svärfars särbo kom en finurlig åkpåse-filt,
utvecklad är det tjock o bra fleecefilt

vecklar man in den blir det som en liten sovsäck!

Och så några gamla,
de här två hade jag när jag var liten,
två Lady&Lufsen-valpar (typ)
Och så Dunderklumpen (hette de väl?)
Tunna bra bomullsfiltar nu på sommaren.

Och så en lite rättelse, jag hade visst fått en del om bakfoten sist jag skrev om de här.
Den blå hade mor i dockvagnen när hon var liten, troligen hade jag det oxå eftersom jag så väl kommer ihåg den. 
Den vita hade morfar i barnvagnen. Den är väldigt bra som solskydd i vagnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar