söndag 28 april 2013

Susanne syr

 Var med Susanne på Märkverk&Tyger i förra veckan
och valde tyger till lapptäcket hon tänker sy till Linto.
Bestämde mig raskt o effektivt, 
sen visade det sig att två av de jag bestämt mig för inte fanns tillräckligt av,
då började velandet...
Så här blev det till slut:

(kortet taget med mobil, så det gör inte rättvisa åt färgerna)

Den här modellen ska det bli:
 Den ljusa för det ljusa,
den ljusgröna för det mörkgröna i mitten,
den blå för det ljusgröna i mitten,
den mörkgröna som smal bård
och det bubbliga som bred bård.
 Sen hittade jag ett tyg jag blev lite kär i,
men det hittade inga kompisar till täcket,
det såg ut ungefär så här, fast mer mättat blått åt lila, 
och mer oregelbundet mönster med stjärnor om jag inte missminner mig.
 kom på nån dag senare att då kan det ju bli ett babynest
som Susanne oxå ska sy till mig!
Finfint!
De Susanne syr kan man se här till höger




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar