söndag 31 mars 2013

Påsk

 I år har vi inget besök till påsk, 
det var länge sen!
Känns lite konstigt nästan :)

K o T är klara för äggjakt
(fast vi kom inte in till äggen iår)

Hittade lite vårtecken på jakten,
vintergäcken kom upp 1a v i mars,
men nu syns dom igen!

Krokusarna är nya.

T har hittat sitt "ägg",
jag hittade mitt efter en ledtråd...

Ännu ett vårtecken,
K vägrar gå in fast han fryser,
det är ju sol!

Ser inte ut som om jag borde få nått godis...

Fick köpa lite påskpynt,
nästa år ska jag ta igen det här!

I övrigt har vi pysslat lite här hemma,
jag har planterat om pelargonerna,
funderat en massa, och sköter om våra skor lite.
T har städat i sovrummet och målar för fullt.
Vi har planerat lite för hur garderoberna i sovrummet ska se ut oxå.
Jag sitter o är frustrerad för att jag inte orkar ta tag i nått ordentligt.
Städa i uthuset tex.
Bror o kanske svägerska kommer hit nästa vecka 
o hjälper till med en del trädgårds- och hus-arbete som vi inte hinner/orkar.
Det tackar vi särskilt för!
Ska bli så skönt att få uppstädat i trädgården!
Grenarna från november ligger kvar, o en hel del bråte runt huset,
blir mkt lättare om det kommer undan nu innan gräset börjar växa.

3 kommentarer:

  1. Gud älskling vad du ser trött ut. Skönt att det kommer lite fler händer ett tag och kan hjälpa till. Själv kommer jag nog inte i vår, får inte semesterdagarna att räcka till. Men osvuret är bäst, det kanske kan fixa sig.
    Kram Mor

    SvaraRadera
  2. Åh jag satt precis o tänkte att jag ville se maggen och se det fick jag ju =) Fina du ... ser trött ut men fin ändå !!

    SvaraRadera
  3. Tack! Den växer o växer, undrar hur det ska sluta... Är väldigt trött!

    SvaraRadera